Tryco Baby - Nieuwe private label collectie voor elke retailer

On: favorite Hit: 1871

Het ligt niet zo voor de hand dat een fabrikant gaat samenwerken met een grote retailer. Bovendien wordt er in de markt soms een beetje geheimzinnig gedaan over samenwerkingen en private label. Maar de oprichters van het nieuwe merk Tryco Baby willen hier juist heel transparant over zijn. 

Het idee voor Tryco Baby ontstond een paar jaar geleden toen Mercator Trading en retailer Mamaloes samen bespraken hoe het koopgedrag van consumenten zich de komende jaren zou gaan ontwikkelen. Volgens de oprichters van het nieuwe label Tryco Baby, worden er diverse merkproducten tegen veel te hoge consumentenprijzen aangeboden. Om consumenten te verleiden worden er af en toe kortingsacties gehouden. Of het betreft private label producten die weliswaar scherp geprijsd zijn, maar waarvan de kwaliteit bedenkelijk is.

Kwaliteit tegen een eerlijke en scherpe consumentenprijs

Volgens Mercator Trading en Mamaloes werd het tijd voor een collectie babyartikelen die altijd tegen een eerlijke en scherpe consumentenprijs wordt aangeboden zonder in te leveren op kwaliteit. Het besproken idee werd een uitgewerkt concept dat door corona en het wegvallen van beurzen en reizen in een stroomversnelling terecht is gekomen. Het resultaat is een compleet nieuwe collectie babyartikelen die onder de organisatie Mekk International dit jaar op de markt is geïntroduceerd, geschikt voor een breed publiek, van een goede kwaliteit en tegen een scherpe prijs.

Combineren van kennis, data en contacten

De intensieve samenwerking tussen de teams van Mamaloes en Mercator Trading biedt veel voordelen. Immers, door de combinatie van de grote hoeveelheid kennis, data en contacten die door beide bedrijven zijn opgebouwd, weten ze heel goed naar welke producten consumenten op zoek zijn, welke prijs zij bereid zijn hiervoor te betalen, wie de kennis heeft om dit te produceren en wat de beste partners zijn in binnen- en buitenland om de producten daadwerkelijk naar de consument te brengen.

Tryco Baby: andere kijk op productontwikkeling

Deze doelstelling heeft geleid tot een totaal andere manier van productontwikkeling. Koen Roelant van Mercator Trading licht dit toe: ‘In plaats van een ontwerp uit te werken tot eindproduct en dan op het einde van de cyclus de retailprijs te bepalen, gaat Tryco Baby uit van de laatste stap. Wat mag een product kosten? Wat zijn de kwaliteitseisen waar dit product aan moet voldoen? Hoe moet het product eruit gaan zien? Als laatste stap zoeken wij daar dan een fabrikant bij in Azië of Europa’.

Uniek is verder dat er geen gebruik wordt gemaakt van externe partijen: ‘Van ontwerp tot verpakking, we doen alles in eigen huis. Dit komt niet alleen de productieprijs ten goede maar we kunnen ook sneller schakelen en hebben op elk moment controle over de uitvoering en kwaliteit. Ons kantoor in Hong Kong staat in voor de dagelijkse communicatie met fabrieken in Azië en vanuit onze kantoren in Nederland en België coördineren we ontwerp en distributie’, aldus Koen.

Van speelgoed tot badproducten

De huidige collectie van Tryco Baby omvat 250 producten verdeeld over verschillende categorieën zoals speelgoed, thuis, bad, verzorging en de textielcollectie Blush & Blossom. Maar er komen nog veel meer producten aan. Het gamma houten speelgoed, speelkleden, walkers en swings, speelgoed voor buiten, badproducten en beddengoed, wordt nog dit jaar uitgebreid met knuffels, fietsjes, voedingsproducten, etc. Aan het einde van het jaar zal de Tryco Baby familie meer dan 400 producten tellen. Alle producten zijn met veel zorg ontworpen rekening houdend met de laatste trends. Qua veiligheid hoeven afnemers zich geen zorgen te maken; alle producten worden getest in Europese laboratoria en voldoen aan de hoogste Europese veiligheidsnormen.

Distributie

Tryco Baby, dat nu al in 15 landen wordt gedistribueerd, is beschikbaar voor iedere retailer die babyproducten verkoopt, zoals babyspeciaalzaken en speelgoedwinkels. Enkele artikelen lenen zich ook voor het drogisterijvak. Koen: ‘Dat producten beschikbaar zijn via verschillende kanalen kan juist als een vliegwiel werken. Met Tryco Baby bieden we retailers van groot tot klein kwalitatieve producten voor dezelfde lage prijs. Eigenlijk zijn wij het private label van elke retailer! ‘

zondag maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag januari februari maart april mei juni juli augustus september oktober november december

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Or Reset password